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Review 롱 휠베이스 페어링
2014-04-05 16:05:06
운영자 <boxter> 조회수 4961
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Windwrap ERX

역시 만만한 Bentrider 에서 발췌한 정보입니다. 리컴번트가 직립자전거와 다른 무언가를 설명하거나 장점을 말하라면 빠지기 어려운 것이 바로 "페어링"이 되겠습니다. 사실 리컴번트를 처음 봤을 때 삼륜에 달린 페어링을 보는 순간 " 그래 바로 이거야" 하는 생각이 머리를 스쳤는데 취향이야 좀 다르겠지만 어떤 경우 리컴번트에서 디자인을 완성시키는 요소라고도 종종 표현하곤 합니다. 직립자전거에선 절대(?) 설치하기어려운 "페어링"은 리컴번트에 장착이 된다는 것만으로도 장점이 되겠지만 국내에서는 제작은 커녕 구하기도 쉽지않은 물건으로 그 가격도 대단히 높게 책정되어 선뜻 선택하기 어려운것에 아쉬움이 있죠,  우리나라와 같은 계절변화가 심한 지역에서 장거리 여행시 나름 필수요소가 아닐까도 생각해봅니다.

자꾸 보면 정이가는.. 아니 자꾸 봐야 정이가는 롱휠베이스용 "페어링" 에 관한 리뷰입니다. 역시 부품계의 거물 "테라트라이크" 제품으로 대단히 높은 신뢰감을 표현합니다. 물론 광고성 리뷰냄새가 물씬(?) 납니다만... 관심있는 분들은 참고하시기 바랍니다.

 

Posted on January 15, 2014 by Bryan Ball 

 

<windwrapgrr-300x229.jpg>By BRYAN J. BALL
Managing Editor
I don’t know about you guys, but I’m currently freezing my tuckus off! It is officially winter here in New York. Us recumbent riders all know that one of the best ways to extend your riding season is with the addition of a fairing. The largest maker of those products in the world is TerraCycle with their Windwrap line-up of wind-blocking Lexan.

당신들은 어떤지 모르겠지만 난 엉덩이가 얼어죽을 것같다! 여기 뉴욕은 엄연한 겨울인데, 미국의 recumbent 타는 사람들은 다 알지만 타는 계절을 연장하기에 가장 좋은 방법은 페어링을 덧붙이는 것이다. 전 세계에서 이 제품의 가장 큰 제조사는 바람을 막아주는 LexanWindwrap 제품군들을 가진 TerraCycle이다.

The model I’ll be testing in this review is the ERX. It’s designed for long wheelbase (LWB) bikes such as the RANS Stratus and almost anything from Easy Racers. I chose our long-term Gold Rush Evo as the test bed because no bike responds better to the addition of a fairing than an Easy Racers. 

This was the first Windwrap I’d laid my hands on since TerraCycle purchased the company a few years ago. I immediately noticed that the quality of the bubble was excellent. The ERX was clearest fairing I’ve ever looked through. As you can see by the photos, I went with the optional tint. If you have the fairing set-up properly, you’re looking over it and not through it so it didn’t really keep the sun off of my eyes. However, I’m sure it helps protect your legs from the sun just a bit in warmer weather and, more importantly, it looks cool. There is also an option for a wide version that works well if you’re a wider person or are going to use a bodysock.

   

이번 리뷰에서 테스트할 모델은 ERX이다. 이것은 RANS Strautus나 Easy Racers의 거의 대부분의 제품과 같은 "롱 휠베이스" 바이크이다. 나는 시험용 베드?(bed)로 긴 Gold Rush Evo를 선택하였는데 이것은 다른 어떤 자전거 보다도 Easy Racer와 잘 맞기 때문이다.

이것은 TerraCycle이 몇 년전에 회사를 매입한 후로 내가 처음 손을 댄 Windwrap이다. 나는 bubble(반구형/돔 모양)이 훌륭하다는 것을 즉시 알아차렸다. ERX는  내가 여태 보아온 것중에 가장 깔끔한 페어링이다. 사진에서 보듯이 나는 색을 좀 입혔다. 당신이 페어링을 제대로 장착한다면 당신은 그것을 통해서 전면을 보는 것이 아니라 그것 너머로 바라보기 때문에 태양으로부터 시야를 피할 수는 없다. 하지만 좀 따뜻한 날씨에 태양으로부터 당신의 다리를 보호할 수 있고 더 중요한 것은 멋져보인다. 당신이 다양한 취향을 가지고 있거나 bodysock(쫄쫄이)를 사용할 것이라면 거기에 딱맞는 다양한 옵션이 있다.

As expected from TerraCycle, the mounting hardware was also top-notch. There are a couple of hose clamps that I’m sure are going to annoy a few nit-pickers but they’re covered up well and didn’t bother me at all. The look of the mounting kits will vary depending on your handlebar set-up but all of them come with rubber contact points to help eliminate rumbling from road imperfections. Set up only took about twenty minutes. This was by far the easiest fairing set-up I’ve ever done.

The ERX was definitely more quiet than I remember the Zzipper fairings on my previous Easy Racers being. I’m not sure if this was because of the mounts or the bubble itself or both.

Easy Racers bikes respond very well to fairings and there was a very noticeable performance increase with the fairing mounted. My flat-ground cruising speeds were easily two miles per hour faster with the fairing. Yes, the extra weight will be noticed on steeper climbs but even on hilly routes, the aerodynamic advantage overcame the added bulk.

      

우리가 TerraCycle에서 기대할 수 있듯이 하드웨어를 장착하는 것은 역시 최고이다. 트집 잡기 좋아하는 사람들을 성가시게 할 것이라고 확신하는 한쌍의 호스 압착부가 있지만 이것은 잘 덮여져있고 난 전혀 불편하지 않았다. 장착 키트의 외관은 당신의 핸들바 세팅에 따라 다양하지만 이 모두는 도로의 결함으로 인한 떨림을 감소시키는 것을 돕는 고무 접착부가 있다.

ERX는 분명히 이전의 내 Easy Racers에 있던 Zzipper 페어링보다 더 조용하다고 생각한다.  이것(Zzipper의 떨림)이 장착때문인지 그 자체의 버블(bubble) 때문인지 아니면 둘 다 때문인지는 확실치 않다.

Easy Racers 바이크는 페어링들과 잘 맞으며 페어링이 장착되었을 때 매우 눈에 띄는 성능향상이 있었다. 나의 평면 주행 속도는 페어링을 달았을 때 시속 2마일 빨랐다. 그렇다, 추가된 무게는 심한 오르막에서는 느낄수 있지만 심지어 언덕 루트에서도 공기역학적 장점이 있었고 추가된 짐을 극복했다.

(흠...  짐을 추가 하고도 페어링으로 인한 속도향상이 있었다는 얘기 인데... 이정도면 완전 극찬입니다.)

  

검은색 천을 씌워논걸 보니 열기 때문은 아닌것 같기도 하고요~~~

 

In this weather, I was much more concerned about the fairing’s weather protection than its performance potential. The ERX did very well in this regard. My feet and hands weren’t entirely behind the fairing but the wind was channeled away from them. I was definitely much warmer with the fairing than without. It’s hard to quantify exactly how much warmer I was, but on rides in the 30-40 degree range I was able to ride with one less layer than usual.

I ordered the Windwrap ERX with an optional light mount. I highly recommend this inexpensive option if you event think you may be riding at night. It’s very sturdy and gets the light out from behind the fairing.

나는 페어링의 잠재적 성능보다는 날씨로 부터 보호하는 것에 더 많은 관심을 가졌다. ERX는 이러한 관점에서 매우 좋았다. 내 다리와 손은 완벽하게 페어링 뒤에 있지는 않았지만 바람은 이것으로 방향을 바뀌어졌다. 나는 분명 페어링이 없을 때보다 있을 때 훨씬 따뜻했다. 내가 얼마나 더 따뜻했는지 수치로 계량하기는 어렵지만 30~40도에서 탑승시 평소보다 한 겹 덜 입고 탈 수 있었다. 나는 ERX를 조명장치 옵션을 포함해서 주문했다. 당신이 야간 주행을 생각한다면 이 저렴한 옵션을 강력추천한다. 이것은 매우 견고하고 페어링 뒤에서 빛을 낸다. 
The complete ERX kit costs $353 and is available on TerraCycle’s web site.

To sum up… I’ve always said that if you bought an Easy Racers LWB and didn’t buy the fairing, you only bought half the bike. I still stand by that. The Gold Rush was made for a fairing and the Windwrap ERX is an excellent option.

 

완벽한 ERX 키트 비용은 $353이고  TerraCycle’s web site에서 구입할 수 있다.

요약하자면... 나는 항상 다음과 같이 말하곤 한다. 당신이 Easy Racers LWB를 사고 페어링은 사지 않았다면 당신은 이 자전거의 절반만 구입한 것이다라고. 나는 여전히 이 말을 지지한다. Gold Rush는 페어링을 위해 만들어졌고 Windwrap ERX는 훌륭한 옵션이다. 

  

안쪽에서는 이런 느낌이군요.....

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